Jakich języków poza angielskim warto się uczyć, aby osiągnąć sukces?

Żyjemy w czasach, gdy świat stał się globalną wioską, a globalnym językiem stał się już dawno język angielski. W związku z tym, nauka angielskiego jest w naszej dzisiejszej rzeczywistości oczywistością. Znajomość tego języka nie gwarantuje już sukcesu zawodowego, nie jest specjalnym atutem w czyimś CV. Jest to już raczej pewne wymagane minimum na większości stanowisk w większości instytucji i firm. Co więcej, zwykłe funkcjonowanie w dzisiejszym świecie bez języka angielskiego jest znacznie utrudnione, jest on bowiem wszechobecny w miejskiej przestrzeni, telewizji, radio, Internecie. Zapożyczenia z języka angielskiego są też stałym, coraz częstszym elementem naszego ojczystego, polskiego języka…

Nie da się jednak ukryć, że nawet w dobrze prosperującej, wysoko rozwiniętej Europie Zachodniej, istnieją państwa, których mieszkańcy niechętnie uczą się języka angielskiego. Dla Francuzów rozmowa w tym języku jest często ujmą na honorze, a Hiszpanie są często zbyt beztroscy, aby nauka angielskiego plasowała się wysoko na liście ich życiowych priorytetów. W związku z tym, mając świadomość tego faktu i jednocześnie chcąc wyróżnić się na rynku pracy pewnymi wyjątkowymi, a zarazem praktycznymi umiejętnościami, warto rozważyć naukę innego oprócz angielskiego języka obcego. Poniżej prezentujemy listę kilku języków obcych, których znajomość stanowi dziś naprawdę przydatną i interesującą pracodawców umiejętność. 

1. Języki azjatyckie: chiński, koreański lub japoński

Mimo że USA  od lat uchodzi za światową potęgę pod każdym praktycznie względem, nie da się ukryć, że gospodarka Stanów Zjednoczonych jest obecnie kolosem na glinianych nogach. USA są zadłużone na ogromne sumy między innymi w Chinach, które już od wielu lat dynamicznie się rozwijają i wyrastają na światową potęgę gospodarczą. Już niedługo Chiny mogą być ekonomicznym numerem jeden, z którym będzie musiał liczyć się cały świat. Co więcej, państwa takie jak na przykład Korea Południowa i Japonia łączy z Europą i Ameryką Północną coraz więcej relacji gospodarczych. W związku z tym, nauka tak egzotycznych i obcych Europejczykom i Amerykanom języków jak chiński, koreański czy japoński staje się wielkim atutem w naszych CV. Osoby władające tymi językami praktycznie nie muszą szukać pracy: to praca poszukuje ich. A  tendencja ta będzie utrzymywać się z pewnością przez wiele następnych lat.

2. Język hiszpański

Coraz bardziej popularny w Polsce, hiszpański to język ojczysty dla ponad 40 milionów Hiszpanów i obywateli praktycznie całej Ameryki Południowej (z wyjątkiem Brazylii). Hiszpański jest w użyciu na Filipinach, to także najczęściej nauczany język obcy w Stanach Zjednoczonych. Hiszpański to trzeci język świata pod względem liczby jego użytkowników. Jego znajomość to niewątpliwy atut, tym bardziej, że Hiszpanie nie słyną z nauki języków obcych. Pomimo dynamicznie rozwijającej się w tym kraju turystyki, nie jest łatwo porozumieć się z Hiszpanami w języku angielskim. Tymczasem sam hiszpański to język niesamowicie prosty, logiczny. Pod względem fonetyki to jeden z najprostszych języków świata! Warto przekonać się o tym samemu.

3. Język francuski

Nauka języka angielskiego i każdego innego języka obcego, nie jest mocną stroną Francuzów. Tymczasem język Moliera to język oficjalny większości ogólnoświatowych organizacji, co nadaje mu należne mu znaczenie. W XIX wieku język francuski miał status języka, którym dziś cieszy się język angielski. Dziś jego pozycja została umniejszona, ale pozostałości jego świetności obserwujemy na każdym kroku w dziedzinie sztuki, kultury, lub próbując wymówić nazwę francuskiego wina, które pragniemy zamówić w restauracji. Język francuski nie należy do języków prostych, co wielu zniechęca do jego nauki. Jednak wytrwali uczniowie, oprócz satysfakcji z opanowania tego języka, mogą być pewni, że jego znajomość zrobi wrażenie na niejednym pracodawcy.

4. Język rosyjski

Rosja to kraj, który ostatnio zyskuje na znaczeniu na arenie międzynarodowej. Język rosyjski jest językiem ojczystym dla ponad 100 milionów ludzi, a zna go biegle również ogromna grupa ludzi w państwach byłego ZSRR. Znaczenie Rosji w światowym biznesie rośnie, w związku z czym znajomość rosyjskiego może być niewątpliwym atutem dla firm, które mają wspólne interesy z tym krajem.